Türkiye’de uydu ağları ve karasal hatlar üzerinden veri ve telefon hizmetleri sağlayan İşNet; bunun yanı sıra şirketlere kolay, güvenilir, esnek ve tüm uygulamalarla uyumlu NetteFatura ve NetteArşiv gibi dijital çözümleriyle kapsamlı kurumsal hizmetler sunuyor. İşNet Genel Müdürü Mehmet Fahri Can, şirket olarak sağladıkları çözüm ve hizmetleri anlatıyor.
İşNet’ten kısaca bahseder misiniz?
İşNet, 1999 yılında Türkiye İş Bankası’nın yüzde 100 iştiraki olarak, internet bankacılığını yaygınlaştırmak, internete bağlı müşteri sayısını artırmak üzere kuruldu. Kuruluşumuzla birlikte internet servis sağlayıcılığı alanında öne çıkarak, büyük bir hızla yaygınlaşan internet altyapısının gelişimine paralel bir şekilde, kurumlara telekomünikasyona dayalı diğer hizmetleri de sunmaya başladık. 2004 yılında ses hizmetleri lisansı aldık ve ardından uydu hizmetlerini de portföyümüze kattık. 2005 yılından itibaren yaptığımız ciddi yatırımlarla 81 ilde PoP noktasına sahip olduk, böylelikle altyapımızın kapsayıcılığını pekiştirdik. Büyüme hızımızı sürekli daha yukarılara taşıma yönünde yatırımlarımızı ve yoğun çalışmalarımızı sürdürdük. Faaliyetlerimizin önemli bir bölümünü kurumsal şirketlere sağladığımız İnternet, Sanal Ağ-VPN, Uydu, Ses, Veri Merkezi ve e-Dönüşüm hizmetleri oluşturuyor. Kurumların bilgi ve iletişim alanındaki ihtiyaçlarını en etkin ve güvenilir biçimde karşılamak üzere; sektöründe lider birçok firmaya kendi alt yapımız üzerinden yerel ve küresel hizmetler sunuyoruz. 2013 yılında aldığımız özel entegratörlük lisansı ile birlikte dijital dönüşümle alanındaki gelişen teknolojiye paralel olarak ürün ve hizmet yelpazemizi çeşitlendirme çalışmalarımız ise tüm hızıyla devam ediyor.
Kurumlara ne gibi çözümler sunuyorsunuz? Bunların şirketler için avantajları neler?
Türkiye’de uydu ağları ve karasal hatlar üzerinden veri ve telefon hizmetlerinin yanı sıra e-dönüşüm hizmetleri sunuyoruz. Sahip olduğumuz yaygın ağ sayesinde karasal; HUB yani uydu istasyonları aracılığıyla da uydu internet hizmeti sağlayabiliyoruz. Böylelikle farklı coğrafi konumlarda mağazası bulunan firmaların her tip bağlantı imkanı ile aralarında ağlar kurmalarını kolaylaştırıyoruz. Tek bir noktadan yönetilebilen ağ yapısı ile coğrafi kısıtlardan etkilenmeden, kurumların Türkiye’nin her yerindeki ofisleri ile aynı fiziksel ortamda çalışıyormuş gibi mesafelerini ortadan kaldırarak, hızlı ve kesintisiz bir şekilde eş zamanlı işlemlerinizi sürdürmelerine destek oluyoruz. Kurulan ağ üzerinden uygun fiyatla ses hizmeti, numara tahsis ya da taşıma hizmeti sağlayarak, telekomünikasyon maliyetlerini de azaltıyoruz. Yani tek hat tahsisi ile birçok hizmeti almak İşNet’te mümkün. Dijitalleşme sürecinin beraberinde getirdiği güvenlik sorununu; tüm ağda, uçtan uca güvenliği sağlayarak ortadan kaldırıyoruz. 5651 yasası kapsamında sunduğumuz loglama hizmeti ile, şirketlerin online mahremiyetini koruyor ve internet bağlantısını güven altına alıyoruz. Konusunda tecrübeli IT ekibimiz ile; herhangi bir arıza olduğunda ise hızlı ve etkin bir şekilde çözüm sağlıyoruz. Ayrıca İşNet olarak, e-dönüşüm sürecinin en başından bu yana şirketlere kolay, güvenilir, esnek ve tüm uygulamalarla uyumlu dijital çözümlerimizle kapsamlı kurumsal hizmetler sunuyoruz. 2013 yılı itibari ile sahip olduğumuz özel entegratör lisansı ile e-fatura hizmetlerimizi sunmaya başladık. İş Bankası iştiraki olan Softtech tarafından geliştirilmiş NetteFatura Platformumuz, fonksiyonel ve kullanışlı portal hizmetinin yanında, başta LucaNet KOBİ Ticari Yazılımı olmak üzere farklı yazılımlar ile entegrasyon olanağı sağlayarak hizmet vermemizi sağlıyor.
NetteFatura mobil uygulamanızın içeriğinden ve kullanıcılara sunduğu avantajlardan bahseder misiniz? Bu uygulamanız üye sayınıza ve müşteri deneyimine nasıl yansıyor?
Günümüzde dijitalleşen dünya ile birlikte mobil uygulamalar teknolojik çağa ayak uydurabilmek adına en gerekli uygulamalar olarak karşımıza çıkıyor. NetteFatura Mobil de bu anlamda, müşterilerimizin bulundukları yer farketmeksizin faturalarını kesmelerine ve gelen faturalarına onay/red verebilmelerine olanak sağlıyor. Özellikle e-İhracat faturalarının ofis dışında kesilip iletilmesi gereken durumlara sık rastlandığından NetteFatura Mobil iş sürekliliği anlamında oldukça avantajlı. e-İhracat faturası oluşturan firmalar iyi birer örnek olmak üzere diğer tüm firmalar için de NetteFatura Mobil uygulamasının varlığı, sağladığı kolaylıkla fark yaratıyor.
NetteArşiv çözümünüzü kullanmak kurumlar için neden önemli?
NetteArşiv ile e-defterlerinizi, beratlarınızı ve beyannamelerinizi güvenle saklayabiliyorsunuz. Üstelik defterleriniz, beratlarınız, beyannameleriniz ve banka ekstreleriniz ile çapraz kontroller yaparak ön denetiminizi de yapabiliyorsunuz. Luca Mali Müşavir Paketi ile tam entegre çalışan NetteArşiv sistemi başka özellikler de sunuyor. Elektronik defterleriniz NetteArşiv sisteminin güvenli sunucularında saklanırken, defterinizi istediğiniz zaman GİB’in denetimlerde istediği dosya yapısında indirebiliyorsunuz. Sistemi kullanacak birden fazla kullanıcı tanımlama imkanı sunan NetteArşiv platformu; yüklenmemiş, doğrulanmamış, hatalı veri gibi önemli konularda sizi belirli periyotlarda uyarıyor, hata payı ise minimuma inmiş oluyor.
Sizce KOBİ’ler e-fatura sistemini yeterli kullanıyor mu? Bu konuda önümüzdeki süreçle ilgili öngörülerinizi paylaşır mısınız?
Dünyadaki teknolojik gelişmelerle birlikte Türkiye’deki KOBİ’lerin de dijital dönüşüme büyük ölçüde uyum sağladığı görülüyor. KOBİ’ler e-fatura, e-arşiv, e-irsaliye sistemlerinin hayatımıza girmesi ile birlikte, özel entegratörlerin kendilerine sunmuş olduğu teknolojik kolaylıklardan faydalanarak bu dönüşüme hızlıca adapte oluyorlar.
Dijital Anadolu KOBİ etkinlilerinizden ve öneminden bahseder misiniz?
Dijital Anadolu KOBİ Etkinlikleri, Türkiye İş Bankası ve TÜRKONFED önderliğinde, KOBİ’lerin dijital ve teknolojik dönüşümüne destek olma amaçlı düzenlenen faydalı bir etkinlik. Proje kapsamında beş ilde gerçekleştiriliyor. Biz tüm bu seride “e-Dönüşüm Çözüm Ortağı” kimliğimizle yer alıyoruz. Etkinlik kapsamında düzenlenen seminerlerle KOBİ’ler ve iş dünyası ile bir araya gelerek dönüşüme uyum sağlamak konusunda görüşlerimizi paylaşıyoruz. Ayrıca katılım sağlayan KOBİ’lere ve iş dünyasına e-dönüşüm tarafında sunduğumuz hizmetlerimizden de bahsederek, kendilerini çözümlerimiz ile ilgili bilgilendiriyoruz.
Dijital dönüşümle birlikte, e-fatura uygulamalarında önümüzdeki dönemlerde ne gibi yenilikler göreceğiz?
Dijital dönüşüm ile birlikte e-fatura/e-arşiv/e-defter uygulamalarının yanı sıra, önümüzdeki dönemde hayatımıza e-irsaliye, e-fiş, e-müstahsil makbuzu, e-serbest meslek makbuzu gibi kavramlar da katılıyor olacak.
2018 yılı hedef ve projelerinizi paylaşır mısınız?
2018 yılındaki hedefimiz, mevcut hizmet kalitemizi arttırarak, inovatif yaklaşımlarla ürün ve hizmet yelpazemizi çeşitlendirmek; e-dönüşüme ait yeniliklere ve zorunluluklara KOBİ’lerin hızlı uyum sağlaması için rehberlik etmek yönünde. Dijital dönüşüm dostu olma vizyonumuzla gelecek nesil teknolojilerin KOBİ’lerin hizmetine sunulmasına yönelik olarak, katma değeri yüksek yeni ürün ve hizmetler geliştireceğiz. Sağlam iş ortaklıklarıyla ve teknolojik girişimlerle yapılacak işbirlikleriyle ülkemiz ekosisteminin geliştirilmesinde ve böylelikle dijital çözümlerin zenginleşmesinde önemli rol almayı hedefliyoruz.
Kobi Aktüel Dergisi / 2018