Tüm yeni kurumsal teknolojilerde olduğu gibi VoIP endüstrisine ilişkin birçok jargon ve pazarlama terimi bulunmaktadır. Aynı terim tedarikçiye bağlı olarak farklı hizmetleri tanımlayabilir ve kendilerini rekabetten ayırmak için firmalar aynı hizmete farklı isimler verebilir.
Kurumsal VoIP sistemleri ile ilgili olan herkesin bulut PBX (private branch exchange) terimi ile karşılaşması muhtemeldir. Hatta, bulut (sanal) santral (Bulut PBX) gibi aynı anlama gelen terimler de olduğu için bu kavram biraz kafa karıştırıcı görünebilir. Ancak bu terimlerin hepsi aynı hizmet türünü yani özel ya da paylaşılan veri bağlantıları üzerinden çevrimiçi olarak sunulan PBX (özel bulut (sanal) santral) işlevselliğine sahip telefon hizmetini ifade etmektedir.
Bulut (sanal) santral (Bulut PBX) sistemi, verilerin son kullanıcının sahip olduğu bir bilgisayar ya da donanım yerine internet üzerinden aktarıldığı bulut bilişim (cloud computing) teknolojisine dayanır.
Peki bu teknoloji nasıl çalışır?
Tüm bulut teknolojileri internet tabanlıdır. Bir bulut (sanal) santral (Bulut PBX), internet bağlantısı için IP’nize veya telefonunuzun internetine bağlanarak çalışır. Bu nedenle, bulut (sanal) santral (Bulut PBX) kullanabilmeniz için ofisinizde bir VoIP ya da başka bir IP sistemi olması gerekmektedir.
Bulut (sanal) santralin arayüz yazılımını çalıştırabilen herhangi bir cihazdan kişiselleştirilmiş bir hesap ile bulut PBX’inize erişebilirsiniz. Bu, bulut (sanal) santralinize; sistemde kullanmanız için onay verilmiş internet destekli bir cihazdan ulaşabilmeniz anlamına gelmektedir. Genellikle bu, sadece söz konusu cihaza bir şifre veya güvenlik sorusu ile giriş yapmanız ile gerçekleşir. Çoklu cihazlar, bulutunuzun birden fazla erişim aracına sahip olmasına olanak tanıyan bir yazılım aracılığıyla birbiriyle iletişim kurarlar.
Bulut (sanal) santral teknolojisinin ne gibi avantajları vardır?
Tasarruf: Donanımlar için harcama yapmanıza gerek kalmaz. Tarayıcınız (browser), akıllı telefonunuz ya da tabletiniz ile bulut tabanlı sanal santralinizi doğrudan kullanabilirsiniz. Geleneksel santraller çok sayıda kablolama ve donanımdan oluştuğu için ilk yatırımları yüksektir ancak bulut tabanlı sanal PBX telefon sisteminde böyle bir durum söz konusu olmaz.
Hızlı Kurulum: Sistemi kurmak için günlerce uğraşmanız ve kabloların içinde kaybolmanıza gerek kalmaz. Bulut tabanlı sanal santrali dakikalar içinde kurmak mümkündür.
Veri Güvenliği & Veriye Kolay Erişim: Tüm arama detayları ve kayıtlar bulut sunucusuna kaydedilir ve böylece verileri kaybetmek gibi bir endişe duymazsınız. Bulut (sanal) santral kullandığınızda istediğiniz herhangi bir zamanda kayıtlarınıza ve arama kaydı geçmişinize erişebilirsiniz.
Esneklik: Bulut (sanal) santral sistemlerini uzaktan yapılandırabildiğiniz için esnektir. Değişiklikler aynı anda, farklı lokasyonlardaki birden fazla kullanıcıya yansıtılabilir. Bu da faaliyetlerinizde büyük bir verimlilik yaratır.