Bu yazımızda sizlerle robotik süreç otomasyonunun faydalarını paylaşacağız.
1. Maliyeti düşürür:
Robotik süreç otomasyonu çözümleri kullanımının işletme maliyetlerini %25 ila %50 arasında düşürdüğü tahmin edilmektedir. İnsanlar günde ortalama 8 saat çalışıp yıl içinde zaman zaman izne çıkarken, robotlar 7/24 çalışır, mola vermez veya izin yapmazlar. Bu nedenle, robotların insanların manuel olarak gerçekleştirdiği kimi görevleri üstlenmesi, işletmelerin gözle görülür kazançlar elde etmesini sağlayabilir.
2. Çalışanlara daha değerli işler yapmaları için zaman kazandırır:
Tekrarlı ve zaman tüketen süreçleri otomatikleştirmek, çalışanların daha değerli işlere yoğunlaşmasına olanak tanır. Böylece çalışanlar işletmeye değer katabilirler. Robotik süreç otomasyonu ile insansız gerçekleştirilebilecek görevlerden kurtulan çalışanlar, müşteri etkileşimlerine ve benzer insan odaklı işlere daha çok yoğunlaşabilir. Örneğin, erişimi ve self-servisi iyileştirmek üzere robotların kullanıldığı insan kaynakları yönetimi döngüsünün her aşamasında bu anlamda gelişmeler olmaktadır.
3. İş kalitesini ve doğruluğunu artırır:
İşine en iyi şekilde odaklanabilen, en dikkatli insanlar bile hata yapabilirler. Şirketinizde rutin işleri gerçekleştiren kişi sayısını ve yapılacak hata sayısını göz önünde bulundurduğunuzda, maddi ve manevi açıdan oldukça maliyetli bir sorunla karşı karşıya gelebilirsiniz. Robotik süreç otomasyonu ise bu hataları tamamen ortadan kaldırabilir. Robotlar güvenilirdir, kurallara uyarlar, çıktı kalitesini önemli ölçüde iyileştirirler ve organizasyonun kapasitesini artıran yetenekleri optimize ederler.
4. Daha hızlı hizmete olanak sağlar:
Arka ofis (back office) süreçleri işlerinizi yavaşlatır. Manuel şekilde çeşitli formları sistemlere giren veya sistemler arasında veri kopyalayan çalışanlar hizmet hızını düşürür. Robotlar ise mola vermez ve işlemleri oldukça hızlı gerçekleştirirler. Bu nedenle, robotik süreç otomasyonunun kullanıldığı işletmelerde daha kısa sürede daha çok iş tamamlanabilir.
5. İçgörü ve analizi iyileştirir:
Geçmişten öğrenmek, işletme liderlerinin geleceğe ilişkin daha iyi kararlar almasına yardımcı olur. Robotik süreç otomasyonu; değerli verileri toplama, düzenleme, takip etme, analiz etme, raporlama ve saklama becerisi sunar. Ardından bu tür bilgiler; mevcut operasyonları iyileştirmek, sorunları zamanında ele almak ve çözmek ve uygulamaları en iyi şekilde geliştirmek için kullanılabilir.
6. Müşteri memnuniyetini artırır:
Daha yüksek doğruluk oranı ve gelişmiş müşteri etkileşimi ile daha iyi kalitede işler gerçekleştirmek, doğal olarak müşteri memnuniyetinin artmasını sağlar.
7. Mevcut bilgi teknolojilerinin (BT) yerini almaz:
Sanal işgücü veya robotik süreç otomasyonu kullanımının en büyük avantajlarından biri mevcut sistemlerinizi değiştirmenizi gerekli kılmamasıdır. Bunun yerine, robotik süreç otomasyonu insan bir çalışanın yaptığı gibi mevcut sistemlerinizi iyileştirebilir.
8. Kontrolü artırır:
Birçok şirket yoğun işler olarak değerlendirdiği işleri dış kaynaklara yaptırmayı tercih eder. Elbette bu riskli bir süreçtir. Robotik süreç otomasyonu ise daha iyi çözümler sağlayabilir ve dış kaynakları sürece dahil etmediğinden dolayı işin daha iyi kontrol edilmesine ve şeffaflığa olanak verir.
Operasyondan satışa, bilgi teknolojilerinden insan kaynaklarına kadar; yüksek hacimli, kural temelli, birbirinin tekrarı, öngörülebilen ve insan hatası olasılığı yüksek olan operasyonel süreçlerinizi otomatize etmek için robotik süreç otomasyonu çözümümüzden fayalanabilirsiniz.