Sizi Arayalım
Akıllı Döküman İşleme Nedir? Avantajları Nelerdir?

Elinizdeki bir belgeyi saniyeler içinde taratıp içeriÄŸini analiz ettikten sonra kategorisine göre depolamayı düşündünüz mü? Tüm bu iÅŸlemleri düşünmek, akıllı doküman iÅŸleme sistemini kullanmaktan uzun sürebilir. Bu sistem; her sektörden ÅŸirketin kısa uzun, önemli önemsiz tüm belgelerini tasnif edip güvenle saklayabileceÄŸi bir çözüm sunuyor. Peki veri güvenliÄŸi ve yönetimini saÄŸlayan akıllı doküman iÅŸleme nedir, nasıl çalışır?

Akıllı Doküman İşleme Nedir?

Akıllı doküman iÅŸleme; küçük ya da büyük ölçekli ÅŸirket ve kuruluÅŸların verilerini düzenlemeye, depolamaya, dijitalleÅŸtirmeye ve eriÅŸime açık hâle getirmeye yardımcı bir teknolojidir. Basılı ya da dijital verilerin insan müdahalesine gerek kalmadan iÅŸlenip dijital bir havuzda toplanmasını saÄŸlar. Kısaca ADS olarak da ifade edilen bu sistem; temel olarak verileri düzenleme, depolama ve dağıtma üçgeninde çalışır. Yapay zekâ gibi geliÅŸen teknolojilerle iÅŸletmelerin önemli bir iÅŸ yükünü üstlenmenin yanı sıra hata oranını da kayda deÄŸer bir düzeyde düşürür.

Akıllı Doküman İşleme Nasıl Çalışır?

Akıllı doküman sistemini ÅŸirketinizin dijital deposu olarak düşünebilirsiniz. Fiziksel ya da dijital tüm belgeleri güvenli bir ÅŸekilde depolayıp saklayabileceÄŸiniz ve gerekli durumlarda belgelere hızlıca ulaşıp üstünde iÅŸlem yapabileceÄŸiniz bir sistem olarak çalışır. Belgeler, akıllı doküman yönetimi sisteminde yapay zekâ teknolojileri kullanılarak belli aÅŸamalardan geçer.

Yazılımın çalışma prensibini kısaca şöyle açıklayabiliriz:

·      Belgeleri Tanıma ve Sınıflandırma: ADS, yazılı ya da dijital formatta tüm belgeleri tarayıp okuyarak sınıflandırır.

·      Belge Analizi: Yapay zekâ teknolojileriyle sisteme giriÅŸi yapılan tüm belgeler meta verilerle etiketlenir. Bu sayede gerektiÄŸinde ilgili parametreler kullanılarak ihtiyaç duyulan belgeye ulaÅŸmak kolaylaşır.

·      Arama: EriÅŸim izni olan tüm belgeler, ÅŸirket veya kuruluÅŸ çalışanları tarafından meta veriler kullanılarak hızlıca bulunabilir.

·      Entegrasyon: Akıllı doküman iÅŸleme sistemi, firmanın diÄŸer tüm sistem ve havuzlarıyla entegre edilebilir.

Akıllı Doküman İşlemenin Avantajları

Küçük, orta ya da büyük ölçekli işletmelerin belge yönetimi süreçlerine işlevsel ve kolaylaştırıcı bir çözüm olarak tasarlanan ADS; şirketlere maliyet, zaman ve iş gücü açısından önemli faydalar sunar.

Akıllı doküman işleme sistemine geçerek elde edebileceğiniz avantajlardan bazılarına kısaca değinelim:

·      Fiziki ya da dijital, tüm belgelerinizin tasnifini ve depolanmasını çalışanlarınız aracılığıyla yürütmek yerine akıllı doküman yönetiminden faydalanarak yapay zekâ teknolojileriyle hızlıca tamamlayabilirsiniz. Bu sayede hem çalışanlarınızın iÅŸ yükünü azaltıp verimliliÄŸi artırabilir hem hatalı bir iÅŸlem yapılmasının önüne geçebilirsiniz.

·      Fiziksel belgeleri depolamak, ekstra alan ve maliyet ihtiyacını doÄŸurur. Oysa ADS ile ÅŸirketinize dijital bir depo kurmuÅŸ olacağınız için alan ve ÅŸirket giderlerinden tasarruf edebilirsiniz.

·      Akıllı doküman iÅŸleme sisteminin eriÅŸim izni kontrolleri, yetkilendirme ve ÅŸifreleme imkânları sayesinde ÅŸirket verilerinizin güvenliÄŸini artırabilirsiniz. Ayrıca verileri kategorize edip depolayan bu sistem, belgeleri kaybetme gibi sorunların da önüne geçer.

·      Sistemdeki dokümanlara eriÅŸim izni olan çalışanlar doküman üzerinde deÄŸiÅŸiklik yapma, dokümana yorum yazma ya da baÄŸlantı ekleme gibi özellikleri kullanabilir. Böylece operasyonel süreç hızlanır. Ayrıca ADS ile ÅŸirket içi iÅŸ birliÄŸini artırabilmek adına çalışanlarınıza dokümanlar üzerinde birlikte çalışma imkânı da sunabilirsiniz.

·      Sektörünüze baÄŸlı olarak belirli yasa ve düzenlemelere uyma zorunluluÄŸunuz bulunur. Akıllı doküman iÅŸleme sistemi de ilgili yasa ve düzenlemelerin gerekliliklerine uygun ÅŸekilde çalışır. Bu sayede bürokrasi süreçlerini herhangi bir sıkıntı yaÅŸamadan yönetebilirsiniz.

·      ADS, belgeler üzerinde yapılan tüm düzelti ve deÄŸiÅŸiklikleri eksiksiz ÅŸekilde kaydettiÄŸi için ÅŸirket içi ya da ÅŸirketler arası yapılan iÅŸlemleri ve iÅŸ akışını kolaylıkla denetleyebilirsiniz.

Akıllı doküman işleme, sektör fark etmeksizin tüm şirket ve işletmelerin veri yönetimi süreçlerini hatasız, pratik bir şekilde yürütmesinin önemli bir adımı. Siz de iş hacminiz ne olursa olsun, tüm belgeleri gözünüzü açıp kapatana kadar dijital deponuza aktarabilir, belgelerin üstünde çalışmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca ADS sayesinde fiziksel belge kullanmanın da önüne geçerek yeşil bir şirket olma yolunda emin adımlarla ilerleyebilirsiniz.