Sizi Arayalım
Fatura ÖdeEN
EN
Bulut ve Yapay Zeka Destekli Çözümlerle Akıllı Teknoloji Kullanımını Artırıyor ve Müşteri Deneyimini İyileştiriyoruz

"Uyum Sağlayamayan Kaybediyor" 

Dijital dönüşüm, şirketlerin ayakta kalması ve geleceğe hazırlanması için kritik bir adım. Ancak bu süreçte yaşanan zorluklar ve yapılan hatalar istenmeyen sonuçlara neden olabiliyor. Mehmet Fahri Can, bu konuda öne çıkan zorlukları ve yaşanan kayıpları şöyle anlatıyor: "Müşterilerimizin dijital dönüşüm süreçlerinde en sık karşılaştığı temel zorluklar arasında stratejik planlama eksikliği, teknolojiye yetersiz yatırım veya yatırımları yanlış alanlara yönlendirme, kültürel direnç ve değişen trendlere uyum sağlama konusunda yaşanan yavaşlık başta geliyor. Artan veri miktarıyla birlikte, yeterli önlem alınmayan siber güvenlik riskleri de veri ihlalleri ve finansal kayıplar gibi ciddi sonuçlar doğuruyor. Değişen müşteri beklentilerine ve dijital trendlere zamanında uyum sağlayamayan şirketler ise rakiplerinin gerisinde kalarak pazar payı kaybediyor." 

İşNet, internetin ülkemizde henüz yeni olduğu 90'lı yıllarda, İş Bankası'nın iştiraki olarak kurulmuş bir teknoloji şirketi. İnternet bankacılığını yaygınlaştırmak ve Türkiye'nin dijitalleşme sürecine öncülük etmek misyonuyla hayata geçen şirket, ilk etapta yalnızca internet servis sağlayıcı olarak faaliyet gösterdi. İlerleyen yıllarda da teknoloji dünyasının hızla gelişmesiyle büyümede önemli adımlar attı. Bu sürecin önemli kilometre taşlarından biri şirketin e-dönüşüm hizmetlerini başlatması oldu. Özellikle dijitalleşmenin hız kazandığı son yıllarda, e-fatura, e-defter saklama, e-arşiv ve e-irsaliye gibi çözümleri oluşturan İşNet, bugün kurumlara uçtan uca bilgi teknolojileri çözümleri sunan bir teknoloji şirketi. Bulut çözümleri, veri merkezi hizmetleri, siber güvenlik, e-dönüşüm, robotik otomasyon ve telekomünikasyon altyapısıyla geniş bir hizmet yelpazelerinin olduğunu belirten İşNet Genel Müdürü Mehmet Fahri Can, "300 kişiye yaklaşan çalışanımızla 100 binden fazla müşteriye hizmet sunuyoruz. Şirketlerin dijital yolculuğuna eşlik ederek onların kendi işlerine verimli ve kaliteli bir şekilde odaklanmalarını hedefliyoruz. Gelirlerimizde en büyük payı bulut çözümleri, e-dönüşüm hizmetleri ve siber güvenlik hizmetleri oluşturuyor" diyor. 

İşNet, 2023 yılında yüzde 138 büyüme kaydetti. 2024 yılında da yüzde 100 büyümenin devam ettiğini ifade eden Can, dijitalleşmenin hız kazanmasının büyümelerine doğrudan katkı sağladığını söylüyor. 2025 yılına ilişkin hedeflerini şöyle paylaşıyor: "Hedeflerimiz arasında, bulut ve yapay zeka destekli çözümlerle, belge işleme, veri güvenliği ve e-dönüşüm hizmetleri gibi alanlardaki yatırımlarımızı artırmak, müşteri deneyimi süreçlerini daha etkili hale getirmek ve büyümemizi sürdürmek yer alıyor. Bu doğrultuda; yapay zeka destekli sistemlerin daha fazla alanda kullanımıyla işletmelere verimlilik ve hız kazandırmayı amaçlıyoruz. Gelecekte büyümemizi desteklemek için finans sektörüne özel olarak sunduğumuz, güvenli ve regülasyonlara uyumlu bluuty Finans Topluluk Bulutu hizmetimizle bulut hizmetlerimizi geliştirmeyi hedefliyoruz. Siber güvenlik alanındaysa Güvenlik Operasyon Merkezi (SOC), SIEM ve veri güvenliği çözümlerimizle hem KOBİ'lere hem büyük şirketlere güvenilir hizmetler sunmaya devam edeceğiz. e-Dönüşüm, IDP aaS ve RPA gibi akıllı belge işleme çözümlerimizle şirketlerin iş süreçlerini dijitalleştirerek maliyet ve zaman tasarrufu sağlamayı sürdüreceğiz. Ürün gamımızı yapay zekaya ve kuantum bilişime dayalı hizmetlerle zenginleştirmeye devam edeceğiz." 

Capital Dergisi “İnsanlar”, Şubat 2025