Müşterinin Operasyonel Sorumlulukları

  • Bina içi kablolama Müşteri’nin sorumluluğundadır. Müşteri, kendisine ait yerel şebeke ortamı ve uygulamaları ile ilgili problemleri çözmekten sorumludur.
  • Müşteri, her türlü teknik sorununda İşNet Destek Hattını arayarak arıza kaydı açtırmaktan sorumludur. Arıza kaydının açılabilmesi için Müşteri vermek zorundadır.
  • Müşteri, hizmet almak istediği santralini İşNet’in talepleri doğrultusunda İşNet omurgasına bağlanacak duruma hazır hale getirmelidir.
  • İşNet omurgasına bağlanacak olan cihazın kurulacağı yere kadar tüm hatlar, santrale bağlantıda kullanılacak olan hatlar ve Türk Telekom’dan alınmış olan harici hatlar çekilmiş ve bir tesisat kutusu içinde toplanmış olmalıdır.
  • Müşteri, İşNet üzerinden aramak istediği ülkelerin veya şehirlerin kodlarını santralden İşNet omurgasına bağlanacak olan cihaza yönlendirmiş olmalıdır.
  • Müşteri ile İşNet arasında data bağlantısı olmalı ve İşNet omurgasına bağlanacak olan cihaza kadar dataya bağlı bir ethernet kablosu 10/100Mbps hızlarında çalışacak şekilde çekilmiş ve çalışır halde olmalıdır.
  • Müşteri, İşNet omurgasına bağlanacak olan cihazın İşNet’e direkt erişimini sağlamaladır. İşNet omurgasına bağlanacak olan cihaz bir firewall arkasında müşteri lokal ağında çalışacaksa ve/veya gerçek Internet IP sinde çalışmayacak ise Müşteri kendi cihazları üzerinde ses protokollerinin aksamadan geçişine ve İşNet’in İşNet omurgasına bağlanacak olan cihaza erişimine izin vermelidir.
  • İşNet omurgasına bağlanacak olan cihazı için 220 Volt temin edilmelidir ve gerçek bir topraklama yapılmış olmalıdır.
  • Müşteri’nin, yukarıda belirtilen maddelere uymadığı görülürse, İşNet’in, Müşteri’yi uyardıktan sonra servisi hemen durdurma hakkı vardır.